Az utóbbi időben több személyes konzultációt is tarthattam Veletek – köszönöm a nyitottságotokat a beszélgetésekre.
A kihívások, az igények s a célok egyediek, a joghallgatóknál ugyanakkor megfigyeltem közös mintázatokat, amely a prezentációk és vizsgázások alkalmával megélt kommunikációs helyzeteket jellemzi.
Visszatérően megjelent a hallgatók történeteiben, hogy az előadásaik és szóbeli vizsgáik esetén vagy egyáltalán nem vagy kizárólag negatív véleményeket kapnak oktatóiktól.
Rendkívül hátráltatónak érzem ezt az attitűdöt, amellyel sajnos sok jogász az egyetemi éveket követően, a munkahelyén folytatólagosan szembetalálkozik.
A visszajelzések hiánya a fejlődést akadályozza meg, a csak negatív visszhangok pedig teljesítménykényszert vagy egy természetesnek vett rossz mintát alakíthatnak ki a leendő jogászokban.
A tréningjeimen – akár egyéniek vagy csoportosak – megtanulhatjátok a konstruktív s fejlődésközpontú visszacsatolás elemeit. Ezt a típusú visszajelzésadást alkalmazom én magam is a tréningeken, hogy ezáltal tudjak jó kísérője s támogatója lenni a résztvevők fejlődési folyamatának.
A kommunikációs fejlődés záloga a fentiek alapján nem csak a gyakorlás, hanem az is, hogy megkaphassa valaki egyaránt a kommunikációja pozitív és a fejlesztendő területeket érintő konkrét – személyét nem minősítő – visszajelzéseket. A tréningek ennek a lehetőségét teremtik meg.
Ti mit tapasztaltatok az egyetemi éveitek alatt, vagy a munkahelyeiteken a visszajelzések adásával kapcsolatban?